Antzezlaneko atrezzoa prestatzeko hainbat froga egiten aritu gara denbora batez. Hauetako batzuk erabili ditugu gure lanean baina beste batzuk ez. Dena den, guztiak balio izan zaizkigu esperimentazioa egiteko balio ez zaizkigun batzuetatik ideiak atera ditugulako. Gainera, etorkizunean Haur Hezkuntzako geletan lan egoteko ideia oso politak eta aberatsak dira. Haurrek sormena, irudimena eta artea era berean landu ahal izateko. Koloreak erabili ditugu ea froga guztietan eta ezagugarri hau haurrekin lantzeko oso bereizgarria da begi bistan oso eraginkorra delako.
DOKUMENTUEN ANALISIAK
1- FREDERICK KIESLER artikulua "Frederick kiesler y el teatro de Vanguardia"
IDEIAK:
1. Eszenografia, gidoia/antzezlanaren menpe. Eszenografia “bat” izan behar da mezua/helburuarekin.
2. Eszenografia antzezlanaren ulerkuntza erraztu behar du.
3. Klase sozialen desagerpena bultzatu ikuskizuna edozein tokitik ikustearen bitartez (L+T, space stage eta endless)
4. Antzezlana hiru dimentsiotan, ikuspuntu desberdinetatik ikusi ahal dena
5. “4. Dimentsioa” (gogoa eta emozioak): aktoreen borondatea eta ikus-entzuleengan emozioak piztan dituzte
6. Aktoreen, antzezlanaren, espazioa eta ikus-entzuleen arteko elkarlana.
7. Eszenatokia, akziorako espazio gisa. Mugimenduaren eta eraldaketa etengabearen garrantzia; eszenatoki osoa mugimenduan.
8. Irudi estereotipatuei aurre egiteko beharra..
BALIABIDEAK:
1. Diseinua guztiz aldatzen da antzezlanaren arabera (egilea antzezlanaren menpe)
2. Espazio eta elementuen erabilera anitza sustatu (elementu berdina funtzio desberdinak)
3. Elementu desberdinen arteko lotura (askotan kontra-posiziozkoak) laguntzen dute espazioa modu unitario batean hautematea.
4. Eszenatokia erdian kokatzea. Spacestage-aren eta Endless erabilpena (Esfera-antzerkia)
5. Aktoreen eta hondoen/elementuen arteko elkarrekintza
6. Material desberdinen erabilpena; material arinak eszenatokian erraz mugitzeko eta kosteak gutxitzeko.
7. Elementu desberdinen mugimendua: ez bakarrik eszenatokia (adb. sabaitik eskegitako kolorezko plastiko erdi gardenak)
8. Sinbolizazioa: “basoa” egiteko arropa zuria eskegita
9. Ikus elementuen erabilpena: Argiztapen artifiziala eta zuzenaren erabilpena ikus-entzulearen arreta kontzentratzeko, bereganatzeko Neoi argiak elementu eszenografiko bezala. Diseinu abstraktuak. Forma asimetrikoak, biomorfikoak, kurbak, elipsea keta espiralak. Oinarrizko elementu baten errepikapena, honen eraldaketa pertzepzioaren eraldaketa dakar Koloreen arteko kontrastea, esangura polisemikoak komunikatzeko, ikus-entzuleei askotariko esangurak ulertzeko aukera emateko: gorriak, zuriak, beltzak... Kontrastea sortzen duten bi elementu/objekturen erabilpena: ulerkuntza errazten du eta ikusentzuleen arreta lortu Ehundura “garbiak” eta lauak.
10. Teknikak: Hondoan: margo lanak/argazkiak/diapositibak Filmen erabilpena antzezlanean txertatua. 2 Tanagra- ren erabilpena.
Gure Eszenografia
3- Koloreak eta iluntasunaren arteko kontraposizioa egingo dugu.
5- Aktore eta hondoaren elkarrekintza egongo da itzalak egiterakoan, eta hauek begiratzen dituenean sentimenduak sortzen zaizkionean.
8- Asko erabiliko dugu, beldurren alde positiboa irudikatzeko.
9- Ikus elementuak anitzak izango dira, argi artifiziala, irudi abstraktuak, tximeleten errepikapena, kontrastea iluntasuna eta argitasunaren artean, ...
10- Hondoan margo lanak jarriko ditugu zeinbat egoeretan, eta bideobaten erabilpena ere egingo dugu.
Kislerren Eszenografia
Endless
Space stage
KISLERREN INFLUENTZIA
Eszenatoriaren planteamendua: erdian, plano inklinatuak...
Argiztapenaren garrantzia
Mugimendua, elementu baten errepikapena, sinbolismoa
Argiztapena, eszenografiaren diseinua antzezlanaren menpe
Argiaren erabilpena: elementuak azpimarratzeko/argia mezuaren komunikatzaile bezala
Tanagraren antzera: pertsonaien proiekzioa/proiektatuaren eskala aldaketa
Pertsonaien karakterizazioa forma geometriko konplexuak erabiliz
Eszenatokian kontrastea: kolore kontrastea, elementuen arteko tentsioa.
2- "Los lenguajes visuales"
IDEIAK:
1- Errealitatearekin antza izatea nahi. Edo kontrakoa, errealitatetik at egotea errepresentazioa.
2- Kodigo eta testuinguruak erabiltzea kultura komunari erreparatzen diotenak. Komunitate baten
ohiturak eta esanahiak kontuan hartzea.
3-
Balio didaktikoa daukate.
4-
Errealitatearen errepresentazio distorsionatuak.
5-
Irudien irakurketa irakatsi dezake eta ikuslearen eskaintza maila igo.
6-
Irudi baten analisia.
7-
Masen komunikaziorako medioak erabiltzea (ikusle zuzenik ez daukana eta ikusleen
gozamena helburu dutena).
8-
Hizkuntza ezberdinak batzea ideia bat adierazteko.
9- Espazioaren erabilpena.
10- Irudi finkoa erabiltzea.
11- Komikien ezaugarriak erabiltzea bai irudietan bai antzezterako
orduan(sentimenduak eta ideiak ondo adieraztea).
12- Mugimenduan dauden irudiak (mugimendu bat izoztu nahi bada, pertsonak geldirik
denbora asko ez egoteko).
13- Filmak edo bideoak erabiltzea (amets bat irudikatzea).
14- Fantasia bultzatzea.
15- Soinuen erabilpena erreala eta beste
batzuk sortuak izatea.
16- Arroparen bidez ideiak transmititzea.
17- Espazio irekia.
18- Ekintza bat fokalizatu.
19- Pertsonaiak gehitzea.
20- Irudi mugikorren bidez ideiak kontatu.
BALIABIDEAK:
1- Jolastea ikonotasunarekin.
Ikonotasun altua lortzeko, bideoak edo argazkiak erabili eta ikonotasun baxua
lortzeko, komika adibidez.
2- Trafiko seinuak (gorria-debekatuta), iragarkizunetan (beherapenak
irudikatzeko), gurutze gorria (laguntza).
3- Grafiko batean agertutakoa,
irudien konparaketaren bidez azaldu.
4- Ilusio optikoa sortzen dituzten irudiak (forma distantzia eta
kolorearekin jolasten dutenak).
5- Irudi ezberdinen irakurketa egin daiteke:
·
Irudi adierazkorrak eta sinbolikoen irakurketa (bakea ikurra eta usoa) Errealitatea
irudikatzen dutenak irudi ezagunen bidez.
·
Irudi baten atal konnotatiboa eta denotatiboaz hitz egitea.
·
Irudiak irakurri norberaren esperientzietan oinarrituta.
6-
Irudi bat ikustea, autorea identifikatzea, klasifikazioa egitea eta
pertsonai-objektuen deskribapena egitea.
7-
Iragarki bat, salmentarako irudiak edo filma (zati bat izan daiteke) erabiltzea.
8-
Opera (musikala eta gorputzekoa). Mina adierazteko teknikak: Happening (ekintza bat burutzen da),
Arte kontzeptuala, Body art (gorputza da artelanaren erdigunea), Land art
(inguru naturalarekin erlazionaturik, Instalazioak edo bideoartea
(audiovisualak erabiliz).
9-
Eremu berdinean argiak eta elementu txikiekin jolastuz, ezenografia ezberdinak eraiki.
10- Jolastea argazkigintzak eskaintzen dituen
baliabideekin: enkuadrea eta planoak, ikus puntua non jarri sentsazio bat edo
beste adierazteko, erregistro digitalean editatu daitezke, angulu eta enfokea
kontuan hartu eta argi ezberdinak harrapatu (eguna edo gaua den irudikatzeko adibidez).
11- Gestu (bekainak,
begiak, ilea, ahoa) eta postura
(gorputz egoera esleituak eta unibertsalak) egokiak aukeratu transmititu nahi
duguna irudikatzeko.
12- Irudi batek mugimenuda izan dezan, ekintza baten fotograma egitea. Sekuentzia eszena
toma planoa eta montajea kontuan hartuz.
13- Filmak edo bideoak erabiltzea (abenturakoak, humorekoak, dramakoak edota akziokoak beste
batzuen artean).
14- Bideoen bidez (gainjartzeak, tranzizioak, deskonpozizioa
eta grabaketa erabiliz).
15- Sainu batzuk ahotsarekin egin daitezke (norbait hitz egiten duenean, norbait puzker bat botatzen
duenean, …) baina hitz egiten gaiden bitartzean, inguruko soinuak egiteko,
ordenagailuaren bidez grabazioak jarri daitezke. Dena den errealak izateko,
errealitateko ekintsa baten soinua grabatu eta gero erreproduzitu daiteke. Horretaz gain, egoerak girotzeko musika
jarri daiteke.
16- Arroparen diseinua, funtsionala eta estetikoa izan behar da. Irudikatu nahi dena errepresentatzen
duena, begi bistara estetika bat duena eta horretaz gain, erosoa izatekotan
hobe. Zapiak, kartoia etabar baino erosoagoak dira.
17- Eszenatokiaren antolamendua diseinatzerako orduan, erraz mugi daitezkeen elementuak
erabiltzea, eta eszenariotik mugitzeko lekua uzten dutenak ekintzak era
erosoan burutzeko.
18- Story bard egitea. Hau
da, argiak bideratzea ekintza horri, ikuslearen begiradak horra joateko
eta beste guztia ilunago uztea.
Berdina egin daiteke mugimenduarekin. Eszenatokiko leku batean mugamendua
egin eta bestea estatikoa. Dena mugimenduan badago ekintza galdu daiteke.
19- Irudi animatuak erabiltzea. Teknologiaren bidez
errepresentatzea.
20- Stop motion (irudien bidez
mugimendua era digitalean sortu istorio bat kontatzeko).
Gure Eszenografia
1-Munstroaren
ikonotasuna.
3- Segurtasun
objektu bat erabiltzea.
5-Tximeletak
munstroaren alde positiboak dira, Adarren irudiaren konnotazioa beldurra
dela.
8- Gorputz eta
arte hizkuntzak batzen dira itzal (txinatarrak) egiterakoan.
9- Logelan
gertatuko da guztia, beraz, logela beldurgarria edo logela goxoa irudikatuko
dugu argiekin eta koloreekin jolastuz.
11- Gorputza
erabiltzea keinu eta postura adierazkorrekin mezua hobeto heltzeko.
13- Munstroarekin
ametsetan dagoenean honen bideoa grabatu eta jarri.
15- Batez ere,
ekaitza, euria, etabar irudikatzeko. Musika ere erabiliko dugu sehazka kantak
balira bezala eta egoerak girotzeko.
16- Haurra
pijamarekin joango da. Arropa honek lotara joateko ordua dela adieraziko du.
18- Haurra
amarekin jolasten dagoenean edo bakarrik geratzen denean argia beregana
zuzenduko da. Momentu batean, lehioaren itzala ikusiko da eta argia hor
bakarrik mantenduko da. Gero azkenean tximeletak agertzen dira mugimenduan eta
horri atentzioa emateko, haurra geldik geratuko da liluratuta balego bezala.
20-Stop motionen bat erabiliko dugu hondoa
irudikatzeko.
Artearekin haurrak honakoa garatzen du:
- Pentsamendua (malgua, dibergentea).
- Adimen emozionala eta espaziala.
- Autonomia.
- Estetika.
- Adierazpena.
- Komunikazioa.
- Sozializazioa.
- Irudimena eta kreatibitatea.
KREATIBITATEA: "Elementuak modu berrietan konbinatzeko edo ulertzeko gaitasuna, arlo desberdinen artean dauden mugak apurtuz eta arazo desberdinengana hurbilpen berritzailea baimenduz" (Friedman, 2008; Marina 1993).
Eta Francesco Tonuccik dioen moduan, eskola erabili behar da esperimentazio eremu bezala, non objektu bakarra irudikapen anitzak izan ditzazkeen.
Lore mota anitzak (Ez erreproduzitu beti eredu berdina).
METODOLOGIA:
Guzti hau aurrera eramateko ez dago bide bakarra, ez dago emaitz bakarra, gaitasun eta ezagupen desberdinak bateratu behar dira betiere kontuan izanda lan egingo den eremuko testuingurua eta honen ezaugarriak.
BALIABDEAK:
Argi mahaia
Kseniya Simonova
Erretroproiektorea
Stop motion
Irudi sekuentziak
2D teknikak: collage, esgrafiatu eta estanpatu.
Rebecca Coles
Fotomuntaiak
Atrezzoa
Riota Kuwakubo
Boltansky
Itzalak
ARTELAN INTERESGARRIAK:
The magik flute.
El corazon del sastre.
Arte konstruktibista.
Arte dadaista.
Kaleko artea
Performance (Maria Abramovich).
Happening (Spencer tunnic,).
Happening, Marta Minujin
Rain: Art of bodies.
How high the sky 2012 Polyglot theatre.
Lagartoren iragarkia, nola jaten duten animaliak (iragarkiak).
Mondo Flurss.
La Barraca testoni Ragazzi (spot).
La barca e la luna
Teatro di piazza o dóccasione.
Teatro dei pedi.
Lupo, Baobad antzerki taldea (Hondo neutroa).
Everest. The dallas opera (Hondo dinamikoa).
Dot, maduixa antzerki taldea (Hondoak forma bakarra dauka).
Solete, La cla dantza antzerki taldea (Hondoa forma- elementu bakarra da).
Cie non nova (poltzen erabilera).
Teloncillo: nidos.
Fil de faire.
Jardin segrato, zig zag dantza.
Jongle, theatre bascule.
Ballenas historias de gigantes, larumbe danza.
Liliput, l´horta teatre.
Antzezlaneko atrezzoa prestatzeko hainbat froga egiten aritu gara denbora batez. Hauetako batzuk erabili ditugu gure lanean baina beste batzuk ez. Dena den, guztiak balio izan zaizkigu esperimentazioa egiteko balio ez zaizkigun batzuetatik ideiak atera ditugulako. Gainera, etorkizunean Haur Hezkuntzako geletan lan egoteko ideia oso politak eta aberatsak dira. Haurrek sormena, irudimena eta artea era berean landu ahal izateko. Koloreak erabili ditugu ea froga guztietan eta ezagugarri hau haurrekin lantzeko oso bereizgarria da begi bistan oso eraginkorra delako.
DOKUMENTUEN ANALISIAK
1- FREDERICK KIESLER artikulua "Frederick kiesler y el teatro de Vanguardia"
IDEIAK:
1. Eszenografia, gidoia/antzezlanaren menpe. Eszenografia “bat” izan behar da mezua/helburuarekin.
2. Eszenografia antzezlanaren ulerkuntza erraztu behar du.
3. Klase sozialen desagerpena bultzatu ikuskizuna edozein tokitik ikustearen bitartez (L+T, space stage eta endless)
4. Antzezlana hiru dimentsiotan, ikuspuntu desberdinetatik ikusi ahal dena
5. “4. Dimentsioa” (gogoa eta emozioak): aktoreen borondatea eta ikus-entzuleengan emozioak piztan dituzte
6. Aktoreen, antzezlanaren, espazioa eta ikus-entzuleen arteko elkarlana.
7. Eszenatokia, akziorako espazio gisa. Mugimenduaren eta eraldaketa etengabearen garrantzia; eszenatoki osoa mugimenduan.
8. Irudi estereotipatuei aurre egiteko beharra..
|
BALIABIDEAK:
2. Espazio eta elementuen erabilera anitza sustatu (elementu berdina funtzio desberdinak) 3. Elementu desberdinen arteko lotura (askotan kontra-posiziozkoak) laguntzen dute espazioa modu unitario batean hautematea. 4. Eszenatokia erdian kokatzea. Spacestage-aren eta Endless erabilpena (Esfera-antzerkia) 5. Aktoreen eta hondoen/elementuen arteko elkarrekintza 6. Material desberdinen erabilpena; material arinak eszenatokian erraz mugitzeko eta kosteak gutxitzeko. 7. Elementu desberdinen mugimendua: ez bakarrik eszenatokia (adb. sabaitik eskegitako kolorezko plastiko erdi gardenak) 8. Sinbolizazioa: “basoa” egiteko arropa zuria eskegita 9. Ikus elementuen erabilpena: Argiztapen artifiziala eta zuzenaren erabilpena ikus-entzulearen arreta kontzentratzeko, bereganatzeko Neoi argiak elementu eszenografiko bezala. Diseinu abstraktuak. Forma asimetrikoak, biomorfikoak, kurbak, elipsea keta espiralak. Oinarrizko elementu baten errepikapena, honen eraldaketa pertzepzioaren eraldaketa dakar Koloreen arteko kontrastea, esangura polisemikoak komunikatzeko, ikus-entzuleei askotariko esangurak ulertzeko aukera emateko: gorriak, zuriak, beltzak... Kontrastea sortzen duten bi elementu/objekturen erabilpena: ulerkuntza errazten du eta ikusentzuleen arreta lortu Ehundura “garbiak” eta lauak.
10. Teknikak: Hondoan: margo lanak/argazkiak/diapositibak Filmen erabilpena antzezlanean txertatua. 2 Tanagra- ren erabilpena.
|
Gure Eszenografia
|
3- Koloreak eta iluntasunaren arteko kontraposizioa egingo dugu.
5- Aktore eta hondoaren elkarrekintza egongo da itzalak egiterakoan, eta hauek begiratzen dituenean sentimenduak sortzen zaizkionean.
8- Asko erabiliko dugu, beldurren alde positiboa irudikatzeko.
9- Ikus elementuak anitzak izango dira, argi artifiziala, irudi abstraktuak, tximeleten errepikapena, kontrastea iluntasuna eta argitasunaren artean, ...
10- Hondoan margo lanak jarriko ditugu zeinbat egoeretan, eta bideobaten erabilpena ere egingo dugu.
|
Kislerren Eszenografia
Endless
Space stage
KISLERREN INFLUENTZIA
Eszenatoriaren planteamendua: erdian, plano inklinatuak...
Argiztapenaren garrantzia
Mugimendua, elementu baten errepikapena, sinbolismoa
Argiztapena, eszenografiaren diseinua antzezlanaren menpe
Argiaren erabilpena: elementuak azpimarratzeko/argia mezuaren komunikatzaile bezala
Tanagraren antzera: pertsonaien proiekzioa/proiektatuaren eskala aldaketa
Pertsonaien karakterizazioa forma geometriko konplexuak erabiliz
Eszenatokian kontrastea: kolore kontrastea, elementuen arteko tentsioa.
2- "Los lenguajes visuales"
IDEIAK:
1- Errealitatearekin antza izatea nahi. Edo kontrakoa, errealitatetik at egotea errepresentazioa.
2- Kodigo eta testuinguruak erabiltzea kultura komunari erreparatzen diotenak. Komunitate baten
ohiturak eta esanahiak kontuan hartzea.
3-
Balio didaktikoa daukate.
4-
Errealitatearen errepresentazio distorsionatuak.
5-
Irudien irakurketa irakatsi dezake eta ikuslearen eskaintza maila igo.
6-
Irudi baten analisia.
7-
Masen komunikaziorako medioak erabiltzea (ikusle zuzenik ez daukana eta ikusleen
gozamena helburu dutena).
8-
Hizkuntza ezberdinak batzea ideia bat adierazteko.
9- Espazioaren erabilpena.
10- Irudi finkoa erabiltzea.
11- Komikien ezaugarriak erabiltzea bai irudietan bai antzezterako
orduan(sentimenduak eta ideiak ondo adieraztea).
12- Mugimenduan dauden irudiak (mugimendu bat izoztu nahi bada, pertsonak geldirik
denbora asko ez egoteko).
13- Filmak edo bideoak erabiltzea (amets bat irudikatzea).
14- Fantasia bultzatzea.
15- Soinuen erabilpena erreala eta beste
batzuk sortuak izatea.
16- Arroparen bidez ideiak transmititzea.
17- Espazio irekia.
18- Ekintza bat fokalizatu.
19- Pertsonaiak gehitzea.
20- Irudi mugikorren bidez ideiak kontatu.
|
BALIABIDEAK:
1- Jolastea ikonotasunarekin.
Ikonotasun altua lortzeko, bideoak edo argazkiak erabili eta ikonotasun baxua
lortzeko, komika adibidez.
2- Trafiko seinuak (gorria-debekatuta), iragarkizunetan (beherapenak
irudikatzeko), gurutze gorria (laguntza).
3- Grafiko batean agertutakoa,
irudien konparaketaren bidez azaldu.
4- Ilusio optikoa sortzen dituzten irudiak (forma distantzia eta
kolorearekin jolasten dutenak).
5- Irudi ezberdinen irakurketa egin daiteke:
·
Irudi adierazkorrak eta sinbolikoen irakurketa (bakea ikurra eta usoa) Errealitatea
irudikatzen dutenak irudi ezagunen bidez.
·
Irudi baten atal konnotatiboa eta denotatiboaz hitz egitea.
·
Irudiak irakurri norberaren esperientzietan oinarrituta.
6-
Irudi bat ikustea, autorea identifikatzea, klasifikazioa egitea eta
pertsonai-objektuen deskribapena egitea.
7-
Iragarki bat, salmentarako irudiak edo filma (zati bat izan daiteke) erabiltzea.
8-
Opera (musikala eta gorputzekoa). Mina adierazteko teknikak: Happening (ekintza bat burutzen da),
Arte kontzeptuala, Body art (gorputza da artelanaren erdigunea), Land art
(inguru naturalarekin erlazionaturik, Instalazioak edo bideoartea
(audiovisualak erabiliz).
9-
Eremu berdinean argiak eta elementu txikiekin jolastuz, ezenografia ezberdinak eraiki.
10- Jolastea argazkigintzak eskaintzen dituen
baliabideekin: enkuadrea eta planoak, ikus puntua non jarri sentsazio bat edo
beste adierazteko, erregistro digitalean editatu daitezke, angulu eta enfokea
kontuan hartu eta argi ezberdinak harrapatu (eguna edo gaua den irudikatzeko adibidez).
11- Gestu (bekainak,
begiak, ilea, ahoa) eta postura
(gorputz egoera esleituak eta unibertsalak) egokiak aukeratu transmititu nahi
duguna irudikatzeko.
12- Irudi batek mugimenuda izan dezan, ekintza baten fotograma egitea. Sekuentzia eszena
toma planoa eta montajea kontuan hartuz.
13- Filmak edo bideoak erabiltzea (abenturakoak, humorekoak, dramakoak edota akziokoak beste
batzuen artean).
14- Bideoen bidez (gainjartzeak, tranzizioak, deskonpozizioa
eta grabaketa erabiliz).
15- Sainu batzuk ahotsarekin egin daitezke (norbait hitz egiten duenean, norbait puzker bat botatzen
duenean, …) baina hitz egiten gaiden bitartzean, inguruko soinuak egiteko,
ordenagailuaren bidez grabazioak jarri daitezke. Dena den errealak izateko,
errealitateko ekintsa baten soinua grabatu eta gero erreproduzitu daiteke. Horretaz gain, egoerak girotzeko musika
jarri daiteke.
16- Arroparen diseinua, funtsionala eta estetikoa izan behar da. Irudikatu nahi dena errepresentatzen
duena, begi bistara estetika bat duena eta horretaz gain, erosoa izatekotan
hobe. Zapiak, kartoia etabar baino erosoagoak dira.
17- Eszenatokiaren antolamendua diseinatzerako orduan, erraz mugi daitezkeen elementuak
erabiltzea, eta eszenariotik mugitzeko lekua uzten dutenak ekintzak era
erosoan burutzeko.
18- Story bard egitea. Hau
da, argiak bideratzea ekintza horri, ikuslearen begiradak horra joateko
eta beste guztia ilunago uztea.
Berdina egin daiteke mugimenduarekin. Eszenatokiko leku batean mugamendua
egin eta bestea estatikoa. Dena mugimenduan badago ekintza galdu daiteke.
19- Irudi animatuak erabiltzea. Teknologiaren bidez
errepresentatzea.
20- Stop motion (irudien bidez
mugimendua era digitalean sortu istorio bat kontatzeko).
|
Gure Eszenografia
|
1-Munstroaren
ikonotasuna.
3- Segurtasun
objektu bat erabiltzea.
5-Tximeletak
munstroaren alde positiboak dira, Adarren irudiaren konnotazioa beldurra
dela.
8- Gorputz eta
arte hizkuntzak batzen dira itzal (txinatarrak) egiterakoan.
9- Logelan
gertatuko da guztia, beraz, logela beldurgarria edo logela goxoa irudikatuko
dugu argiekin eta koloreekin jolastuz.
11- Gorputza
erabiltzea keinu eta postura adierazkorrekin mezua hobeto heltzeko.
13- Munstroarekin
ametsetan dagoenean honen bideoa grabatu eta jarri.
15- Batez ere,
ekaitza, euria, etabar irudikatzeko. Musika ere erabiliko dugu sehazka kantak
balira bezala eta egoerak girotzeko.
16- Haurra
pijamarekin joango da. Arropa honek lotara joateko ordua dela adieraziko du.
18- Haurra
amarekin jolasten dagoenean edo bakarrik geratzen denean argia beregana
zuzenduko da. Momentu batean, lehioaren itzala ikusiko da eta argia hor
bakarrik mantenduko da. Gero azkenean tximeletak agertzen dira mugimenduan eta
horri atentzioa emateko, haurra geldik geratuko da liluratuta balego bezala.
20-Stop motionen bat erabiliko dugu hondoa
irudikatzeko.
|
Artearekin haurrak honakoa garatzen du:
- Pentsamendua (malgua, dibergentea).
- Adimen emozionala eta espaziala.
- Autonomia.
- Estetika.
- Adierazpena.
- Komunikazioa.
- Sozializazioa.
- Irudimena eta kreatibitatea.
KREATIBITATEA: "Elementuak modu berrietan konbinatzeko edo ulertzeko gaitasuna, arlo desberdinen artean dauden mugak apurtuz eta arazo desberdinengana hurbilpen berritzailea baimenduz" (Friedman, 2008; Marina 1993).
Eta Francesco Tonuccik dioen moduan, eskola erabili behar da esperimentazio eremu bezala, non objektu bakarra irudikapen anitzak izan ditzazkeen.
Lore mota anitzak (Ez erreproduzitu beti eredu berdina).
METODOLOGIA:
Guzti hau aurrera eramateko ez dago bide bakarra, ez dago emaitz bakarra, gaitasun eta ezagupen desberdinak bateratu behar dira betiere kontuan izanda lan egingo den eremuko testuingurua eta honen ezaugarriak.
BALIABDEAK:
Argi mahaia
Kseniya Simonova
Erretroproiektorea
Stop motion
Irudi sekuentziak
2D teknikak: collage, esgrafiatu eta estanpatu.
Rebecca Coles
Fotomuntaiak
Atrezzoa
Riota Kuwakubo
Boltansky
Itzalak
ARTELAN INTERESGARRIAK:
The magik flute.
El corazon del sastre.
Arte konstruktibista.
Arte dadaista.
Kaleko artea
Performance (Maria Abramovich).
Happening (Spencer tunnic,).
Happening, Marta Minujin
Rain: Art of bodies.
How high the sky 2012 Polyglot theatre.
Lagartoren iragarkia, nola jaten duten animaliak (iragarkiak).
Mondo Flurss.
La Barraca testoni Ragazzi (spot).
La barca e la luna
Teatro di piazza o dóccasione.
Teatro dei pedi.
Lupo, Baobad antzerki taldea (Hondo neutroa).
Everest. The dallas opera (Hondo dinamikoa).
Dot, maduixa antzerki taldea (Hondoak forma bakarra dauka).
Solete, La cla dantza antzerki taldea (Hondoa forma- elementu bakarra da).
Cie non nova (poltzen erabilera).
Teloncillo: nidos.
Fil de faire.
Jardin segrato, zig zag dantza.
Jongle, theatre bascule.
Ballenas historias de gigantes, larumbe danza.
Liliput, l´horta teatre.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario