DIZIPLINA GUZTIAK BATZEN DITUEN ELEMENTUA, "Adimen emozionala"
Haurraren garapena, bi adimen motekin garatzen da. Alde batetik adimen arrazionala pentsaemendu kognitiboarekin estuki lotua dagoena eta beste alde batetik, adimen emozionala pentsamendu dibergentearekin harremanetan dagoena. Bigarren honek momentu oro gurekin dagoena da eta gure bizitza bideratzen duena. Irkasleen funtzioetako bat, haurrak arlo afektiboan eustea eta haien gertaera eta sentimenduei hitzak jartzea da. Gainera, haien garapen emozionalaren araberakoa izango da haien garapen globala. Emozioak eragin nabarmena daukatelako haurren egoeretan eta honek jarduteko eran beraz, jarduteko era horrek haurra era batean edo bestean ikastera eramango du. Hau bideratzeko, Redford Wiliams-ek (Williams, R. in Goleman, D. 1996) dioen bezala, haurrak haien buruaz kontzientzia izaten ikasi behar dute. Nortzuk diren, zer egiten duten eta zergatik jakiteko. Eta behin kontzintzia izanda, inpultsoak kontrolatzen ikasi behar dute, horrek haurrak ikasle konpetenteetan bihurtzen dituelako (Golenam, D. 1996).
Emozioak zeozer propioa eta pertsonala bada ere, gizartearekin harremanetan dago, gizakiak ez gaudelako isolatuak eta testuinguru baten menpe gaudelako. Beraz, kanpo eraginak ere eragin nabarmena izango du. Hau kudeatzeko, gaitasun sozioemozionalak garatu behar dira eta hori Haur Hezkuntzatik garatzea ezinbestekoa da. Gaitasun emozionalen eta sozialen hutsuneak, eguneroko bizitzako dilemak aurrera eramateko edota konpontzeko zailtasuna sortzen du (Fernandez, P., eta Extremera, N. 2005).
Honezkero, hezkunzta emozionala garatzen hasi beharra dago. Hau da, konpetentzia emozionalen garapena sustaztea beharrezko ezagutza multzoa, gaitasun eta jarduerak eskuratuz kontzientzia hartzeko, ulertzeko, adierazteko eta era egokian fenomeno emozionalak erregulatzeko (Bisquerra, 2008). Hezkunzta emozionala Haur Hezkuntzan lantzen hasi behar da, Bisquerrak (2009) dioen bezala, emozioak jaiotzen garenetik hil egiten garen arte gurekin daudelako. Beraz, emozioak muskulu bat entrenatzen den beste entrenatu beharko genituzke. Entrenatu baina emozio guztietatik igaroz. Ez daude emozio positiborik ez negatiborik, emozio atseginak eta desatzeginak baizik. Baina denak bizi behar dira (Romera, M. 2017).
Mar Romera - Haurrak, helduen ispiluak dira. Haurrak helduak egiten duten guztia errepikatzen dutelako eta horretatik ikasten dutelako. Ez zaizkie helduen erronkak jarri behar, haien erronkak aurkitzen lagundu baizik. Eta horretarako emozio guztiak bizi behar dituzte, bakoitza bere momentuan. Eta honen ondoren, "komentaren metafora" garatuko da. Haurrei hegan egiten lagundu behar zaie, gutxinaka haria askatu, eta denborarekin, haurra bakarrik hegan egitea lortuko du. Momentu horretan, heldua konturatzen da, bere lana ondo egin duela.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario